Dodajesz do:
{{publicationProducts.getPublication().title}}
{{product.name}}
Jak dodać

Maison Francis Kurkdjian – kwintesencja paryskiego szyku

Choć marka Maison Francis Kurkdjian działa na rynku od stosunkowo niedawna, zdążyła juz wzbudzić spore poruszenie. W jaki sposób olfaktoryczny geniusz ormiańskiego pochodzenia został uznany za kwintesencję paryskiej elegancji? Odkrywamy sekrety marki Maison Francis Kurkdjian!
Maison Francis Kurkdjian – kwintesencja paryskiego szyku

Jak zaczęła się jego przygoda z rynkiem perfumeryjnym?

Choć wyróżnia go ormiańskie pochodzenie, jest uważany za ikonę francuskiego szyku i elegancji. Dlaczego? Już jako dziecko Francis Kurkdjian wiedział, że chce się poświęcić branży olfaktorycznej. Od zawsze przejawiał on wyjątkową wrażliwość – rozwijał ją m.in. poprzez taniec i grę na pianinie. Przez ponad 20 lat współpracował on z wielkimi markami perfumeryjnymi, tworząc dla nich unikalne kompozycje, które bardzo szybko zdobywały popularność. Do jego dzieł możemy zaliczyć takie perfumy, jak np. Dior Cologne Blanche, Giorgio Armani Armani Mania czy też Jean Paul Gaultier Le Mâle. To właśnie entuzjazm, z jakim zostały one przyjęte przez odbiorców, zachęciły go do założenia własnej marki perfumeryjnej.

Czym cechują się zapachy marki?

Znany z perfekcjonizmu i wyjątkowej wrażliwości perfumiarz tworzy zapachy, które budzą skrajne emocje. Twórca korzysta z nut zapachowych pochodzących z różnych miejsc i kręgów kulturowych, łącząc je ze sobą w odurzające zmysł powonienia, uzależniające kompozycje.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim seria Aqua, w której znajdziemy 3 zapachy: Aqua Celestia, Aqua Universalis i Aqua Vitae. Jak sama nazwa wskazuje, perfumy te oscylują wokół szeroko rozumianych nut wodnych. Zapachy bazują na delikatnych nutach kwiatowych, które pozostawiają wrażenie lekkości i subtelności – na pierwszy plan wbijają się tutaj konwalia, kwiat pomaańczy i mimoza. Akordy te zgrabnie dopełniają orzeźwiające motywy, dzięki którym czujemy się świeżo przez dłuższy czas.

Ciekawą propozycją producenta jest także zapach Oud Satin Mood. Wąchając go, poczujemy się jak w baśniowym lesie pełnym starego drewna i wilgotnej ściółki. Kompozycję rozpoczynają delikatne fiołki, dzięki którym nabiera ona subtelności. Pod tym lekkim obłoczkiem można jednak wyczuć mocniejsze, bardziej egzotyczne akordy – jest to np. żywica z drzewa agarowego, odurzająca ambra oraz mdląco słodka wanilia. Całość osadzona jest zatem w konwencji kontrastu, który zaskakuje zmysły.

Nie tylko perfumy

Projekty marki Maison Francis Kurkdjian nie ograniczają się jedynie do flakoników z perfumami. Perfumiarz ceni sobie również inne formy artystycznej ekspresji z wykorzystaniem zapachów. W 2010 roku na Expo w Szanghaju można było podziwiać przygotowaną przez niego instalację z pachnących baniek. W 2006 roku pachnąca fontanna wykonana według jego pomysłu przyozdobiła z kolei paryski Wersal.

Na uwagę zasługują również same flakoniki perfum, które są miniaturowymi, kunsztownie zdobionymi dziełami sztuki. Za inspirację do ich stworzenia posłużyły flakoniki perfum z XIX wieku cechujące się wyglądem nawiązującym do kryształów oraz specyficzna forma dachów charakterystyczna dla paryskich budynków.

Skomentuj: