Dodajesz do:
{{publicationProducts.getPublication().title}}
{{product.name}}
Jak dodać

Moda na zdrowe jedzenie: wzmocnij serce!

Wiek, w którym zaczynamy coraz częściej zastanawiać się nad swoim stanem zdrowia, pojawia się zazwyczaj wcześniej niż można było się tego spodziewać.
Moda na zdrowe jedzenie: wzmocnij serce!

Choroby, na które współczesna kobieta powinna zwrócić szczególną uwagę, to te związane z sercem. Choroby serca są głównym powodem śmierci w ciągu każdego roku, a ich liczba przewyższa ilość zgonów spowodowanych choćby przez raka. Według Women Heart Alliance, ponad połowa pań nie jest świadoma tego faktu.


Jednak aby nie popaść w skrajność i nie zmieniać szczęśliwego życia w umartwianie się nad sobą, warto wyznawać prostą zasadę, że lepiej zapobiegać, niż leczyć!


Zacznij więc od rzucenia palenia (jeśli jesteś jedną z tych osób, które z roku na rok powielają utarte postanowienie, z którego nic nie wynika), podejmij wyzwanie codziennych ćwiczeń fizycznych (lub 3-4 razy w tygodniu) i zaprzyjaźnij się ze zdrowym odżywianiem.


Brzmi banalnie prawda? I dobrze, bo każde z tych działań ma znaczący wpływ na poprawę stanu naszego organizmu. Już samo zdrowe jedzenie znacząco reguluje ciśnienie krwi, obniża masę ciała do wartości prawidłowej, zmniejsza cholesterol, a tym samym wszelkie przyczynki do możliwych chorób serca.


Poznaj kilka prostych zasad, które z łatwością zmienisz w zdrowe nawyki.



Uzupełnij dietę o:


Tłuste ryby - ryby zimnowodne takie jak łosoś, śledź oraz pstrąg są źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych Omega-3 (ryby są o wiele bardziej bogate w składniki mineralne od mięsa). Spożywaj zatem rybę co najmniej 2 razy w tygodniu i pamiętaj, że nie musi być podawana tylko w porze obiadowej. Łosoś to genialny sposób na pyszne przekąski i idealny składnik sałatek.


Orzechy - codzienna garść orzechów skutecznie obniża całkowity cholesterol, w tym i ten zły LDL. Znajdź swoje ulubione, nie ważne czy będą to: orzechy laskowe, migdały, fistaszki, pekan, włoskie, makadamia czy pistacje - każde z nich wpływają zbawiennie na stan twojego zdrowia.


Warzywa - każdego dnia zjedz porcję warzyw np. fasoli, groszku czy innych strączkowych warzyw (źródło pełnowartościowego białka), pozwoli to również obniżyć cholesterol.


Pomidory - to doskonałe źródło likopenu posiadającego właściwości antyoksydacyjne, co ma zbawienny wpływ na obniżenie ryzyka zawału. Poza warzywami, każdego dnia powinniśmy zjadać nawet kilka ulubionych owoców, zwróć jednak uwagę na porę ich spożywania z uwagi na zawartość cukru.


Płatki owsiane - jak dowiedziono są źródłem awenantramidów posiadających właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne.





Koniecznie ogranicz:


Przetworzone jedzenie -  wszelkie gotowe potrawy, sztuczne burgery czy chemiczne pasztety, pełne konserwantów i innych sztucznych substancji poprawiających zarówno smak jak i wygląd.


Żółtka jajek - zawierają bardzo dużo cholesterolu, którego jednak chcemy unikać.


Sól - duże spożycie powoduje wzrost ciśnienia krwi. Zmniejszenie spożycia soli z czasem okaże się bardzo dobrą decyzją. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, że sól spożywamy mimo woli jako dodatek wielu składników dań.


Czerwone mięso
 - badania naukowe prowadzone nad spożyciem tego rodzaju mięsa dowiodły, że osoby jedzące je ponad 3 razy w tygodniu mają zwiększone ryzyko występowania chorób serca. Prawdopodobnie chodzi o niszczenie tętnic przez określoną zawartość L-karnityny. Jeśli jednak nie dasz rady odstawić posiłków mięsnych, postaraj się je ograniczyć, do jednego lub dwóch w tygodniu.



Czytaj też: Właściwości zdrowotne żurawiny »
Zobacz przy okazji: Które produkty przyśpieszają przemianę materii »

Skomentuj: