Dodajesz do:
{{publicationProducts.getPublication().title}}
{{product.name}}
Jak dodać

10 sposobów na zapobieganie przejedzeniu!

Święta, Sylwester, imieniny, urodziny... zobacz proste sposoby na to, by czuć się po nich lekko.
10 sposobów na zapobieganie przejedzeniu!

Za nami 3 dni świąt, które rozpoczęły się wigilijną kolacją, a następnie trwał u wielu z nas maraton rodzinny i wspólne biesiadowanie przy stole. Jak poradzić sobie z ogromem dobrego, ale często tłustego i mocno kalorycznego jedzenia tak, by waga po takim ucztowaniu nie wskazywała 5 kg więcej?

Przejedzenie skutkuje złym samopoczuciem, ociężałością, a także zgagą czy wzdęciami. Co więcej, między świętami, a Sylwestrem jest tylko kilka dni przerwy, szkoda zaprzepaścić wcześniejsze starania o figurę i stresować się za ciasną kreacją sylwestrową!

Jeśli jednak nie udało ci się zapanować nad tym, co znalazło się na świątecznym stole, a nie chcesz tego samego błędu popełnić podczas Sylwestra, sprawdź sposoby na to by nie przejadać się na tego typu imprezach!





1. Jeśli przygotowujesz część potraw spraw, by były mniej kaloryczne. Nie obawiaj się, że stracą na walorach smakowych. Będą tak samo pyszne, a przy tym zdrowsze!


  • majonez i śmietanę zastąp jogurtem naturalnym lub użyj go w proporcji pół na pół np. do sałatek, surówek i sosów. Przygotuj lekkie dressingi np. typu vinegrette. Zupę zabiel mlekiem. Zrezygnuj z zasmażek;

  • ryby są bardzo zdrowe i warto je jeść jak najczęściej. Jednak smażone w panierce, ociekające olejem będą obciążeniem dla żołądka oraz daniem kalorycznym. Dlatego lepiej przygotować rybę np. w galarecie, gotowaną na parze, pieczoną w folii lub na patelni grillowej;

  • przygotuj dania z chudych mięs jak: cielęcina, wołowina, kurczak i indyk, tak jak w przypadku ryb unikaj panierowania i smażenia.



2. Od rana jedz lekkostrawne posiłki. Głodówka przed obfitą kolacją nie jest wskazana, a efekt może być odwrotny do zamierzonego. Pod wpływem głodu masz mniejszą kontrolę nad tym, co i ile zjesz.



3. Nakładaj małe porcje, jedz powoli i przeżuwaj każdy kęs. Dzięki temu zjesz mniej i szybciej poczujesz sytość



4. Rób przerwy pomiędzy jedzeniem.



5. Pij dużo wody mineralnej, unikaj słodkich napojów gazowanych. Jeśli sięgasz po alkohol, najlepiej sprawdzi się czerwone wytrawne wino. Piwo lub słodkie likiery będą zbyt kaloryczne.




6. Pij zieloną lub czerwoną herbatę, które oczyszczają organizm z toksyn.



7. Wybieraj lżejsze dania:


  • zdejmij panierkę z ryby lub mięsa

  • sięgnij po chude wędliny, z szynki odkrój tłuszczyk, śledzia odsącz z oleju

  • ogranicz jedzenie pieczywa, nie smaruj chleba masłem

  • jedz dania warzywne i sałatki

  • unikaj kremowych ciast, wybierz raczej małą porcję: ciasta drożdżowego, biszkoptu z owocami lub sernika



8. Zachowaj kolejność w jedzeniu, na sam koniec sięgnij po deser.



9. Jeśli rodzinne biesiadowanie trwa kilka godzin, koniecznie zadbaj o przerwę i chociaż odrobinę ruchu. Wstań od stołu. Optymalnym rozwiązaniem będzie spacer na powietrzu. Nawet jeśli nie uda ci się nakłonić całej rodziny, to ktoś z pewnością pójdzie za twoim przykładem.



10. Jeśli następnego dnia odczuwasz nieprzyjemne skutki przejedzenia, w tym wzdęcia, zaparcia czy zgagę:


  • przejdź na lekkostrawną dietę, ważne, by cały czas pobudzać trawienie  

  • sięgnij po suszone śliwki, pij napar z kopru włoskiego i czerwoną herbatę.

  • przygotuj oczyszczające koktajle warzywno - owocowe.

  • postaw na aktywność fizyczną, wystarczy kilka ćwiczeń, by poczuć się lepiej. 




Czytaj też:
Co jeść by wzmocnić serce »

Skomentuj: